Ana içeriğe atla

İkinci El Kitap Alanlar



KPI, Anahtar Performans Göstergesi'nin kısaltmasıdır. Bunu, ulaşılan veya ulaşılmayan hedeflerin altındaki nedenleri analiz edebileceğiniz bir performans değerlendirmesi olarak düşünebiliriz.

Her sektörün kendi KPI'ları tanımlanmalıdır. Departmanların bile sektörel farklı KPI tanımlarına ihtiyacı vardır. Çünkü her sektörün / departmanın dinamikleri, operasyonel süreçleri ve operasyonel verimliliği farklıdır. Yazılım endüstrisi ile Toptan Gıda Pazarlaması sektörleri arasında bir fark vardır. Aslında, yazılım sektöründe pazarlama, toptan gıda işi yapan şirketin pazarlama departmanlarından farklıdır.

Avantajı nedir?
Birçok çalışan, düzgün ve yeterli çalışmadığı için veya KPI'lar yöneticileri tarafından doğru bir şekilde belirlenmedikleri için hedeflerine ulaşamazlar. Sonuç olarak, o, menajeri ve tüm ekibi mutsuz. Gerginlik, sinirsel savaş, şimdi ne olacağı korkusunu bile saymıyoruz. Bu yüzden maalesef KPI ile ilgili kötü anılar ve deneyimler nedeniyle KPI özellikle çalışanlar tarafından olumsuz bir şey olarak algılanmaktadır. Bununla birlikte, performans yönetimi süreci doğru bir şekilde uygulanır ve KPI'ların doğru şekilde uygulanan parçalardan biri olması durumunda fayda görmemek imkansızdır. KPI uygulamasının faydalarını çalışan, yönetici ve işyeri açısından değerlendirelim.

KPI doğru bir şekilde belirlenirse, çalışanın kendini sürekli olarak iyileştirmesi iyi bir yöntemdir. KPI, çalışanın daha fazlasını yapmamasını beklemek, kendini saymak, kendini geliştirmek ve başarısını bu şekilde gözlemlemek için kullanılmalıdır.

Asıl mesele şu ki, KPI tanımları yaparken nelere dikkat etmeliyiz…

KPI'lar genellikle sayısal değerler olsa da, puanlama, anket, yorum, görüş gibi KPI'lar vardır.

KPI tanımlamak zor bir iştir ve en önemli noktalardan biridir. KPI'daki operasyonel kelime "anahtardır" çünkü her KPI'nın belirli bir iş sonucuyla ilgili olması gerekir. KPI'lar kritik iş hedeflerine göre tanımlanmalıdır. Bir KPI tanımlarken şu adımları izleyin:

İstediğiniz sonuç nedir?
Bu sonuç neden önemlidir?
İlerlemeyi nasıl ölçeceksiniz?
Sonuçları nasıl etkileyebilirsiniz?
Ticari sonuçlardan kim sorumlu?
Sonuçlarınıza ulaştığınızı nasıl anlayacaksınız?
Sonuca doğru ilerlemeyi ne sıklıkla inceleyeceksiniz?
Örneğin, hedefiniz bu yıl satış gelirlerini artırmak. Bu KPI'ya Satış Büyümesi KPI diyeceksiniz. Bu KPI'yı nasıl tanımlayabilirsiniz?








 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Binance Güvenilir mi

Siz de binance güvenilir mi diye merak edenler arasında yer alıyorsanız binance güvenilir mi öğrenmek için alttaki bağlantıya tıklayabilirsiniz. Alttaki bağlantılarda binance güvenilir mi sorusunun yanıtı vardır: Binance güvenilir mi Binance Güvenilir mi Binance Güvenilir mi https://guvenilirmiyasalmi.com/binance-mi-btcturk-mu-paribu-mu-thodex-mi-iste-cevap https://guvenilirmiyasalmi.com  

Paribu Güvenilir mi

    Paribu güvenilir mi diye merak edenler için paribu güvenilir mi sorusunun yanıtı hemen altta. Tıklayın ve paribu güvenilir mi öğrenin. Sizler için paribu güvenilir mi sorusunu yanıtladık:   Paribu Güvenilir mi Paribu Güvenilir mi https://guvenilirmiyasalmi.com/binance-mi-btcturk-mu-paribu-mu-thodex-mi-iste-cevap https://guvenilirmiyasalmi.com

Binance, Btcturk, Paribu Komisyon Oranları

Binance komisyon oranları, Btcturk komisyon oranları, Paribu komisyon oranları nelerdir diye soran merak eden kişiler her geçen gün artmaktadır.  Binance komisyon oranları, Btcturk komisyon oranları, Paribu komisyon oranlarını merak eden kişiler için oluşturmuş olduğumuz soru cevap bilgili makalemizi sizlerde aşağıda bulunan bağlantılara tıklayarak ulaşabilirsiniz. İşte bağlantılar: 1- binance komisyon oranları : https://bitcoinhesabiacma.com/binance-komisyon-oranlari 2- paribu komisyon oranları : https://bitcoinhesabiacma.com/paribu-komisyon-oranlari 3- btcturk komisyon oranları : https://bitcoinhesabiacma.com/btcturk-komisyon-oranlari